hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| انتقاد یک جامعه‌شناس از برگزاری جشن‌های نامعقول "طلاق"

کرمانشاه| انتقاد یک جامعه‌شناس از برگزاری جشن‌های نامعقول "طلاق"

یک جامعه شناس گفت: طلاق خروجی امری به نام ازدواج غلط است و جشن گرفتن برای ناکامی‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد.

دکتر بهرام نوابی‌فر با اشاره به برگزاری موردی جشن طلاق در سطح جامعه، اظهار کرد: بعید است در جامعه‌ای مثل جامعه ما برگزاری این نوع جشن‌ها رایج شود.

نوابی‌فر ادامه داد: اگرچه اخیراً در جامعه شاهد برگزاری جشن‌هایی برای طلاق هستیم و حتی در مواردی کارت طلاق هم چاپ می‌شود، اما هنوز قبح طلاق در جامعه ما شکسته نشده و بعید است با ریشه‌های اجتماعی و دینی که در جامعه ما وجود دارد، طلاق در آن به یک هنجار تبدیل شود.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه طلاق ریشه در ناکامی‌ها دارد، اضافه کرد: طلاق خروجی امری به نام ازدواج غلط است و جشن گرفتن برای ناکامی‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه طلاق نوعی تفرقه و نتیجه یک انتخاب بسیار بد است، تأکید کرد: برای عدم تفاهم‌ها جشن گرفتن منطقی نیست.
نوابی‌فر ادامه داد: معمولاً طلاق زمانی اتفاق می‌افتد که زوجین در زندگی مشترک به بن بست رسیده باشند و هیچ راهی برای ادامه زندگی نداشته باشند که این اتفاق جشن گرفتن ندارد.
وی با بیان اینکه از طلاق در روایات به عنوان یک حلال تلخ یاد شده، افزود: طلاق یک اقدام نابهنجار می‌باشد که ممکن است به دلیل پارامترهای مختلفی رخ دهد که در هر صورت خوشایند نیست.
نوابی‌فر با بیان اینکه برگزاری مراسم‌هایی به عنوان جشن طلاق به دنبال تبدیل یک عمل نابهنجار به یک امر هنجار در سطح جامعه هستند، افزود: جشنی مثل جشن طلاق برگرفته از فرهنگ غرب است و در کشورهایی مثل آمریکا و گاهاً ژاپن دیده می‌شود.
این جامعه‌شناس با بیان اینکه طلاق در مجموع اثرات منفی به همراه خواهد داشت، افزود: اگرچه ممکن است طلاق در جوامع غربی آثار منفی کمتری به همراه داشته باشد، اما در جامعه ما که ریشه‌های فرهنگی و دینی در آن مشهود است، طلاق خواه ناخواه اثرات منفی و سو بیشتری بر جای خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد